Meditatie is een moment om los te laten zodat je kunt ontspannen en rust kunt ervaren. Uit onderzoek blijkt dat meditatie een positieve invloed heeft op gezondheid.

Waar kan meditatie bij helpen?

  1. Lichamelijke spanningen
  2. Als je druk in je hoofd bent
  3. Als je te weinig zelfvertrouwen hebt
  4. Als je je mening niet durft te geven
  5. Als je grenzen niet aan kan geven
  6. Meditatie geef je inzichten om problemen op te lossen
  7. Meer gemak ervaren
  8. Positiever in het leven staan
  9. Vreugde ervaren
  10. Jouw dromen verwezenlijken

Hier vind je nog meer voordelen van meditatie en misverstanden over meditatie.

In de onderstaande video interviewt Femke de Grijs mij over wat mediteren is, hoe ik ermee in aanraking kwam en het mij heeft geholpen en ook jou kan helpen:

Weerstand tegen mediteren

Ik had weerstand om te starten met mediteren. In de video leg ik uit wat er gebeurde toen ik wel begon met mediteren.

Meditatie vormen

Er zijn meer dan 15 meditatievormen. Ze hebben allen één ding gemeen: de geest wordt rustig. Je hersengolven worden langzamer en op spiritueel niveau kun je jouw diepste werkelijkheid te ervaren.

Klaar voor de start?

Volg het onderstaande stappenplan als je wilt mediteren. Het makkelijkste is om de meditatie op te delen in 3 fases.

Meditatie in 3 fases

  • Fase 1: Rust en Ontspanning
  • Fase 2: Mediteren met een onderwerp of energie
  • Fase 3: Afronden

Alle fases tijdens het mediteren zijn belangrijk.

Fase 1: rust en ontspanning

Belangrijk bij mediteren is het vinden van een rustige plek, bij voorkeur in de natuur en het hebben van een comfortabele houding, je kunt bijvoorbeeld zittend mediteren. In deze fase begin je met het lichaam ontspannen. Dat kan met behulp van ademhalingsoefeningen, het hele lichaam doorlopen van beneden naar boven of andersom en deze bewust ontspannen, of een rustige gronding met de aarde.

mediteren zonlicht

Fase 2: mediteren met een onderwerp of energie

Nadat je ontspannen bent kun je er voor kiezen om te gaan werken met energie.

  • Ik spreek voordat ik begin altijd af dat ik met de energie van onvoorwaardelijke liefde wil mediteren. Deze energie beschermt me en zorgt voor een goede afstemming.
  • Nu kun je een focus voor je meditatie kiezen. Dat kan een onderwerp zijn waar je graag mee wilt werken zoals:
    – Een specifieke Opgestegen Meester
    -Liefde
    Vrede
    -Inzicht
    -Eén van de chakra’s.
    -Een ervaring waar je jezelf even kwijt opnieuw ervaren met energie van onvoorwaardelijke liefde, waarin je dan wel bij jezelf bent.
    -Een (orakel)kaart. Trek bijvoorbeeld een gratis Opgestegen Meesterkaart.
    -Eén van de Tools van Ascension Europe.

In deze fase is het doel om in contact te komen met jouw innerlijk licht. Soms ga je daarvoor op reis zodat je dit licht kunt versterken en soms werken engelen of Opgestegen Meesters met je om hierbij te helpen.

Fase 3: afronden

Kom terug in het hier en nu. Neem de tijd om weer helemaal in contact te zijn met je lichaam. 

Meer mediteren? Doe mijn gratis meditaties!

Check mijn:

Meer weten?

Neem contact op.

nv-author-image

Mathijs van der Beek

Als kind hield ik mij al bezig met spiritualiteit en healing. Na jaren in het onderwijs gewerkt te hebben, gooide ik het roer om. Nu doe ik wat ik het liefste doe; ik help lichtwerkers en reis met mijn partner de wereld rond, zodat er meer vrede in de wereld komt.



Ben jij hoogsensitief/paranormaal en wil jij op je spirituele pad groeien en je missie leven? Samen met Opgestegen Meesters help ik je graag aan de hand van mijn unieke methode, bijvoorbeeld via mijn gratis E-book ’20 tips om je missie te ontdekken’, livestreams en begeleiding.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 reacties op “10 redenen om te starten met meditatie”

  1. ANITA CARDINAELS

    Fijne meditatie .
    Ik wil wel meedoen met de 24 lichtbollen naar de aarde halen . Lijkt me prachtig .Mathijs, fijn om je te hebben ontmoet via de computer .Anita