Algemene voorwaarden Mathijs van der Beek

Artikel 1 – Definities

In deze Algemene Voorwaarden wordt gebruik gemaakt van de volgende definities, zowel in enkelvoud als in meervoud:

1.1 Mathijs van der Beek: In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder “Mathijs van der Beek” het bedrijf van Mathijs van der Beek. Website: https://mathijsvanderbeek.nl Mathijs van der Beek reist de wereld over en heeft geen vast vestigingsadres. Hij is te bereiken via het e-mailadres: info@mathijsvanderbeek.nl en het telefoonnummer 0630047281.

1.2 Klant: de organisatie, rechtspersoon of natuurlijke persoon met wie Mathijs van der Beek een Overeenkomst heeft gesloten. Voor een organisatie of rechtspersoon geldt geen consumentenrecht. Indien een organisatie, rechtspersoon of bedrijf zijn bestaande en geldige bedrijfsnaam en zakelijke gegevens zoals een BTW-nummer doorgeeft aan Mathijs van der Beek wordt deze organisatie, rechtspersoon en bedrijf niet als Consument aangemerkt.

1.3 Consument: een Klant die als privépersoon handelt.

1.4 Online Product: Het door Mathijs van der Beek te verlenen Online Product zoals beschreven op https://mathijsvanderbeek.nl waaronder het verschaffen van toegang tot en het gebruik van het digitale informatieproduct (verder te noemen: Online Product). Het betreft levering van digitale inhoud (zoals te streamen video’s en te downloaden pdf’s) die niet op een materiële drager is geleverd, in de zin van 6:230p sub g BW, zoals, maar niet uitsluitend:

  • Een Meesterlijk leven met Opgestegen Meesters
  • Ascension Basiscursus
  • Digitale training van Oerlicht deel 1, deel 2 (Ascensielicht) en deel 3 (Beyond)

1.5 Evenement: De publieke of besloten georganiseerde gebeurtenis die plaats kunnen vinden op een vooraf afgesproken datum en tijd met een beperkt aantal deelnemers zoals, maar niet uitsluitend, voordrachten, groepshealings en masterclasses. Het gaat hier om een dienst met betrekking tot vrijetijdsbesteding.

1.6 Ticket(s): Het recht op toegang tot een Evenement c.q. Bijeenkomst, die online en/of op afstand (zonder materiële drager/techniek zoals een internetverbinding) plaatsvindt op een vooraf afgesproken datum en tijd met een beperkt aantal deelnemers.

1.7 Dienst: overige Dienst die geleverd wordt zoals, maar niet uitsluitend persoonlijke op maat gemaakte coaching die online plaatsvindt via videobellen (zoals via Zoom, Skype, WhatsApp bellen, Google Teams etc.) of telefonisch bellen, of andere persoonlijke individuele op maat gemaakte ondersteuning zoals een Healing die plaatsvindt in stilte op afstand zonder internetverbinding.

1.8 Inloggegevens: gegevens waarmee Klant digitaal toegang heeft tot een Online Product, informatie over een Evenement en/of Dienst.

1.9 Donateur: De persoon, zijnde een natuurlijk persoon of rechtspersoon, die via het Donatieplatform donaties, schenkingen of giften wil doen door er gebruik van te maken.

1.10 Donatie: Een geldbedrag geschonken door de donateur en/of een derde partij.

1.11 Donatieplatform: Alle software die door Mathijs van der Beek beschikbaar wordt gesteld, zowel via zijn website(s) als anderszins, die het mogelijk maakt om (online) te doneren via desktopcomputers, laptops, tablets en smartphones. Dit omvat onder andere de applicatie(s) en de website(s).

1.12 Online doneren: Het overmaken van geld via een elektronische transactie via de website of op andere wijze.

1.13 Overeenkomst: De overeenkomst (inclusief deze Algemene Voorwaarden) tussen Mathijs van der Beek en Klant op grond waarvan Mathijs van der Beek aan de Klant Online Producten en Evenementen levert en Diensten verleent.

1.14 Klachttermijn: Redelijke termijn na het vaststellen van een tekortkoming door Klant.

De Klant wordt voor het gemak soms ‘hij’ en ‘hem’ genoemd; daar kan ook ‘zij’/‘haar’ of ‘die/diens’ gelezen worden.

Artikel 2 – Totstandkoming Overeenkomst

2.1 De Overeenkomst tussen Mathijs van der Beek en Klant ontstaat als de Klant akkoord gaat met het aanbod van Mathijs van der Beek. Dit kan onder andere door te klikken op een aanvraag-knop op de website https://mathijsvanderbeek.nl. Klant komt dan terecht op een afrekenpagina en kan in de laatste stap van het registratieproces definitief bestellen en betalen door op de desbetreffende knop te klikken. Klant heeft als hij op desbetreffende bestel- en betaalknop op de afrekenpagina drukt altijd een betaalverplichting, tenzij Klant voor iets dat op donatiebasis wordt aangeboden (zoals een online meditatie) geen donatie wil geven en 0 euro invult bij de donatie-mogelijkheid.

De Overeenkomst komt ook tot stand bij verstrekken van betalingsgegevens door Klant via telefoon, e-mail of schriftelijk.

2.2 Mathijs van der Beek stuurt de Klant nadat de Klant akkoord is gegaan met het aanbod per e-mail een bevestiging.

2.3 Mathijs van der Beek heeft het recht zonder opgaaf van reden een potentiële Klant te weigeren.

2.4 Mathijs van der Beek heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen als blijkt dat:

  • Mathijs van der Beek van mening is dat sprake is van een verstoorde vertrouwensrelatie tussen hem en een Klant.
  • Mathijs van der Beek zich niet bekwaam acht om de door de Klant verlangde werkzaamheden uit te voeren, bijvoorbeeld indien de Klant bepaalde psychiatrische problemen heeft.

In al deze gevallen is Mathijs van der Beek geen schadevergoeding aan de Klant verschuldigd.

Artikel 3 – Toepasselijkheid

3.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, leveringen van Diensten, Evenementen, Online Producten en rechtsbetrekkingen van Mathijs van der Beek en op alle met Mathijs van der Beek gesloten overige overeenkomsten.

3.2 Mathijs van der Beek en Klant sluiten de toepasselijkheid van algemene voorwaarden (en andere voorwaarden zoals inkoopvoorwaarden) van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

3.3 Mathijs van der Beek is gerechtigd de inhoud van deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Mathijs van der Beek altijd doorvoeren. Ingrijpende wijzigingen zal Mathijs van der Beek zoveel mogelijk vooraf met Klant bespreken. Wijzigingen worden schriftelijk of elektronisch bekendgemaakt via https://mathijsvanderbeek.nl/algemene-voorwaarden/ en treden veertien (14) dagen na bekendmaking in werking, of op een andere datum die in de bekendmaking is vermeld.

3.4 Indien Klant de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden niet wenst te accepteren, heeft hij het recht de Overeenkomst per de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden op te zeggen zonder dat Mathijs van der Beek tot vergoeding van kosten of schade is gehouden. De Klant heeft in dit geval wel recht op restitutie van het door haar betaalde naar rato.

3.5 Mathijs van der Beek en Klant kunnen alleen afwijken van deze Algemene Voorwaarden als deze uitdrukkelijk zijn overeengekomen op schriftelijke wijze (bijvoorbeeld schriftelijk per e-mail).

3.6 Als één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden vernietigbaar zijn of nietig zijn, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. Een bepaling die vernietigbaar of nietig is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Mathijs van der Beek bij het opstellen van de voorwaarden wat dat punt betreft voor ogen had.

Artikel 4 – Prijzen

4.1. De gedeelde prijzen van Mathijs van der Beek in offertes en op de website van Mathijs van der Beek zijn weergegeven in euro’s. De btw is verlegd.

4.2 Mathijs van der Beek behoudt zich het recht voor om de prijzen van zijn aanbod op elk moment te wijzigen. Als er reeds een Overeenkomst loopt, geldt de prijs die ten tijde van de Overeenkomst is overeengekomen.

4.3 Mathijs van der Beek en Klant spreken voor een op maat gemaakte Dienst, Online Product, Evenement of ander aanbod door Mathijs van der Beek een totaalbedrag als richtprijs af of een bedrag af dat is gebaseerd op een glijdende schaal (met een minimum en maximum bedrag waartussen de Klant zelf kan kiezen wat die betaalt) die Mathijs van der Beek vooraf heeft gecommuniceerd, tenzij schriftelijk per e-mail anders is afgesproken.

4.4 Mocht de Klant na de Overeenkomst nog meer werkzaamheden uitgevoerd willen hebben door Mathijs van der Beek, dan zijn de extra kosten voor de Klant. De exacte extra kosten zullen worden gecommuniceerd op basis van een vaste prijs, vast uurtarief of een prijs op basis van een glijdende schaal.

Artikel 5 – Betalingen

5.1 Klant ontvangt per e-mail een digitale factuur.

5.2 Als Klant een Consument is en niet op tijd (binnen 14 dagen na de facturatie-datum) of niet (volledig) betaalt, is Mathijs van der Beek gerechtigd over het gehele openstaande bedrag de wettelijke rente in rekening te brengen vanaf de vervaldatum van de factuur tot en met de dag van de algehele voldoening. Als Klant niet een consument is en niet op tijd of niet (volledig) betaalt (binnen 14 dagen na de facturatie-datum) is Mathijs van der Beek gerechtigd over het gehele openstaande bedrag de wettelijke handelsrente in rekening te brengen vanaf de vervaldatum van de factuur tot en met de dag van de algehele voldoening.

5.3 De genoemde betalingstermijnen van lid 2 zijn fatale betalingstermijnen. Wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn volledig heeft betaald, is hij automatisch in verzuim, zonder dat Mathijs van der Beek de Klant in gebreke hoeft te stellen.

5.4 Als na de vervaldatum van de factuur Mathijs van der Beek incassomaatregelen dient te nemen geldt het volgende:

  • Als de Klant een Consument is, worden de buitengerechtelijke kosten berekend conform de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten en het daarbij behorende besluit.
  • Als de Klant niet een consument is, is deze alle (buiten)gerechtelijke incassokosten verschuldigd. Dit omvat de daadwerkelijke en redelijke kosten voor het inschakelen van deurwaarder, advocaten en andere gemaakte kosten. De door de Klant verschuldigde buitengerechtelijke incassokosten bedragen ten minste 15% van het verschuldigde factuurbedrag met een minimum van € 250,-.

5.5 Als de Klant (nog) geen gebruik heeft gemaakt van hetgeen is geleverd/wegens overmacht niet aanwezig kon zijn bij een Dienst of Evenement of iets dergelijks, geeft dit de Klant niet het recht om de betaling van de factuur te annuleren/vertragen.

5.6 Levering van Online Producten, Evenementen en/of het verrichten van Diensten/uitvoeren van werkzaamheden kunnen, totdat volledige betaling van het factuurbedrag heeft plaatsgevonden, worden onderbroken. Dit omvat ook werkzaamheden die niet staan vermeld op de nog te betalen factuur. Mathijs van der Beek mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling of een zekerheidsstelling eisen voor het totale bedrag van de Dienst, het Online Product of Evenement.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

6.1 Een Consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt conform artikel 6:230p BW onder andere niet wanneer:

  • Het product speciaal voor de Consument op maat is gemaakt, zoals een persoonlijke op maat gemaakte grote en kleine Oerlicht Bol en Oerlicht Piramide (conform 6:230p BW sub f. 1°.)
  • Het een dienst met betrekking tot vrijetijdsbesteding is die op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode wordt geleverd; hier valt een Evenement zoals een GroepsHealing en Masterclass onder (conform 6:230p BW sub e.)
  • De levering van audio- en video opnamen waarvan de verzegeling na levering is verbroken (conform 6:230p BW sub f. 6°.).
  • Digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, waarbij de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de Consument en de Consument heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding. Dit omvat Online Producten van Mathijs van der Beek; hieronder (6.4, 6.5) wordt dit nader toegelicht (conform 6:230p BW sub g.).
  • Het een dienst betreft die met instemming van de Consument volledig wordt uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Consument uitdrukkelijk vooraf heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien. Dit geldt bij Diensten van Mathijs van der Beek zoals op maat gemaakte Coaching en een op maat gemaakte Healing (conform 230p BW sub d.).

6.2 De bedenktijd van 14 dagen lid 1 voor de Consument begint:

  • zodra de Consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
  • zodra de Consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud van internet gaat afnemen

6.3 De Consument kan gebruik maken van zijn 14 dagen bedenktijd en herroepingsrecht door binnen14 (veertien) dagen na aanschaf een e-mail met dat onderwerp te sturen naar info@mathijsvanderbeek.nl, eventueel met hulp van het modelformulier dat beschikbaar is in Bijlage I en ook te downloaden is op de website van Mathijs van der Beek https://mathijsvanderbeek.nl/algemene-voorwaarden/ Mathijs van der Beek geeft de Klant dan een restitutie of tegoedbon ter waarde van 100% van hetgeen is aangeschaft als Klant dat ook wenst. Deze tegoedbon kan de Klant binnen 12 maanden gebruiken voor een ander Online Product, Evenement, Dienst of aanbod dat Mathijs van der Beek aanbiedt op de site https://mathijsvanderbeek.nl, deze vindt de Klant onder het kopje ‘Diensten’.

Herroepingsrecht Online Producten
6.4 Voor het Online Product ‘Een Meesterlijk leven met Opgestegen Meesters’ geldt naast hetgeen er in de Algemene Voorwaarden staat bij artikel 6.1 de volgende toevoeging: “er is een 14 dagen niet goed, 100% geld terug garantie van toepassing t/m module 1 les 3.”.

Indien de Klant een beroep wenst te doen op de “niet goed, geld terug garantie binnen 14 dagen” en hij verder is dan module 1 les 3.”, kan geen aanspraak meer worden gemaakt op restitutie. De restitutie geldt alleen indien de Klant niet verder is dan de lesstof “module 1 les 3.” en binnen 14 dagen een email aan Mathijs van der Beek heeft gestuurd met een beroep op de genoemde garantie.

6.5 Voor het Online Product ‘Ascension Basiscursus’ geldt naast hetgeen er in de Algemene Voorwaarden staat bij artikel 6.1, de volgende toevoeging: “er is een 14 dagen niet goed, 100% geld terug garantie van toepassing t/m Module 1 – les 4 “Effecten na het gebruik van Ascension Tools”.

Indien de Klant een beroep wenst te doen op de “niet goed, geld terug garantie binnen 14 dagen” en hij verder is dan Module 1 – les 4 “Effecten na het gebruik van Ascension Tools”, kan geen aanspraak meer worden gemaakt op restitutie. De restitutie geldt alleen indien de Klant niet verder is dan de lesstof “Effecten na het gebruik van Ascension Tools” en binnen 14 dagen een email aan Mathijs van der Beek heeft gestuurd met een beroep op de genoemde garantie.

Herroepingsrecht Evenementen
6.7 Het herroepingsrecht is op grond van artikel 6:230p (sub e) van het Burgerlijk Wetboek uitdrukkelijk uitgesloten op de verkoop van Tickets en Evenementen met een vooraf afgesproken datum en tijd en beperkt aantal deelnemers. Dit betekent dat de Klant geen bedenktijd van 14 dagen toekomt om dit soort Bestellingen kosteloos te annuleren/retourneren. Dit geldt voor Tickets en Evenementen waarbij er door Mathijs van der Beek rekening moet worden gehouden met een bepaalde capaciteit en van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, en indien in de Overeenkomst tussen Klant en Mathijs van der Beek een bepaald tijdstip of een bepaalde periode van nakoming is voorzien, waaronder, maar niet uitsluitend een groepshealing en masterclass. Mocht de Klant (onverhoopt) verhinderd zijn voor een Evenement of het de Klant onverhoopt technisch gezien niet lukken om online de tips te bekijken om het optimale uit het Evenement te halen en dit zijn begonnen, dan krijgt de Klant dit Evenement op afstand in stilte (zonder internetverbinding) geleverd.

6.8 Bestellingen die buiten de voorgaande doelomschrijving vallen zijn het onderwerp van de voorwaarden van Mathijs van der Beek. Indien mogelijk kunnen wijzigingen met betrekking tot de desbetreffende Bestelling via de klantenservice van Mathijs van der Beek per e-mail (info@mathijsvanderbeek.nl) worden aangevraagd. Mathijs van der Beek kan het verzoek weigeren of accepteren, waarbij er mogelijk extra kosten gerekend kunnen worden.

Herroepingsrecht Diensten (conform 230p BW sub d.)
6.9 Consument ziet expliciet af van het ontbindingsrecht, wanneer de Dienst binnen 14 dagen na de koop start. Wanneer de Dienst binnen 14 dagen na aankoop volledig wordt voltooid, heeft Consument geen recht op een restitutie. Na ontbinding bij een niet voltooide Dienst, vindt slechts een gedeeltelijke restitutie plaats; Consument betaalt voor zover er al Diensten zijn verleend en materialen zijn verbruikt. Onder materialen vallen ook eventuele gemaakte digitale kosten zoals voor het gebruik van software en het gebruik van digitale platformen, bijvoorbeeld om online mee te streamen of video mee te bellen.

Artikel 7 – Levering
7.1 Mathijs van der Beek verleent aan Klant een niet-exclusief gebruiksrecht met betrekking tot het Online Product. Het gebruiksrecht gaat in bij de totstandkoming van de Overeenkomst.

7.2 Als een Klant online een Online Product, Dienst of Evenement bestelt, krijgt die hiervan een bevestiging per e-mail. Als deze e-mail niet in de inbox zit, dient Klant de spambox te controleren. Indien daar ook geen e-mail inzit dient Klant uiterlijk binnen 1 uur na zijn bestelling per e-mail contact op te nemen met Mathijs van der Beek via info@mathijsvanderbeek.nl De Klant is er verantwoordelijk voor dat hij zijn e-mail kan ontvangen (en dat zijn e-mailbox bijvoorbeeld niet vol is).

7.3 Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd (en volledig) betaalt mag Mathijs van der Beek zijn verplichtingen opschorten tot de Klant volledig aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.

7.4 Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Mathijs van der Beek kan tegenwerpen.

Artikel 8 – Levertijd

8.1 Op de website van Mathijs van der Beek wordt aangegeven wat de levertijd van een Online Product, Dienst of Evenement is en wat de duur van de Overeenkomst is. De aangegeven levertijden zijn geen fatale termijnen. Als de levertijd langer duurt dan vooraf aangegeven kan Klant hier geen rechten aan ontlenen. De Klant heeft in dit geval bijvoorbeeld niet het recht om de Overeenkomst zonder kosten te ontbinden of op welke manier dan ook gecompenseerd te worden en bijvoorbeeld een schadevergoeding te krijgen.

8.2 Als er bij Mathijs van der Beek overmacht is (zoals gedeeld in Artikel 17. Overmacht) wordt de levertijd automatisch verlengd met de periode dat zij ten gevolge van een dergelijke gebeurtenis wordt overschreden.

Artikel 9 – Rechten en plichten Mathijs van der Beek

9.1 Mathijs van der Beek voert de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. Mathijs van der Beek ziet er op toe dat de uitvoering van de Overeenkomst secuur en zorgvuldig plaatsvindt en heeft de intentie kwaliteit te leveren. Mathijs van der Beek heeft een inspanningsverplichting. Mathijs van der Beek zal zich inspannen om met de Klant een bepaald resultaat te bereiken. Mathijs van der Beek is niet verplicht om een bepaald resultaat te behalen (er is geen sprake van resultaatsverplichting).

9.2 Mathijs van der Beek spant zich in om de Online Producten tijdens de duur van de Overeenkomst continu ter beschikking te stellen maar garandeert niet dat de Online Producten te allen tijde beschikbaar zijn.

9.3 Mathijs van der Beek behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de Diensten, Evenementen en Online Producten. Mathijs van der Beek zal zich inspannen om wijzigingen die een beperking van de kernfuncties van de Diensten, Evenementen en Online Producten inhouden vooraf, met inachtneming van een redelijke termijn, te melden, tenzij dit redelijkerwijs of technisch niet mogelijk is.

9.4 Mathijs van der Beek verzorgt een elektronische nieuwsbrief waarin de Klant en Donateur wordt geïnformeerd over de ontwikkelingen van de Diensten, Online Producten en Evenementen van Mathijs van der Beek. Tenzij de Klant of Donateur aangeeft hierop geen prijs te stellen, ontvangt de Klant of Donateur deze elektronische nieuwsbrieven op het e-mailadres dat tijdens het registratieproces is verstrekt.

Artikel 10 – Rechten en plichten Klant

10.1 Klant is zelf verantwoordelijk voor alle gebruik van Online Producten, Diensten en deelname aan Evenementen. Deelname aan het aanbod van Mathijs van der Beek geschiedt op eigen risico.

10.2 Klant verkrijgt als die een Online Product aanschaft het niet-exclusieve en niet-overdraagbare recht om een Online Product te gebruiken .

10.3 Het Evenement, Online Product en Dienst is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Klant zal zich onthouden van het op enigerlei wijze ter beschikking stellen van zijn toegang tot Online Producten, Evenementen en Diensten aan derden, inclusief het delen van inloggegevens en delen van Tickets. Het is de Klant niet toegestaan om het deelnamerecht te verkopen, te verhuren, in sublicentie te geven of op welke wijze of voor welk doel dan ook ter beschikking van een derde te stellen.

10.4 Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om correcte en volledige informatie, gegevens en bescheiden te delen met Mathijs van der Beek. Alle informatie, gegevens en bescheiden die de Klant met Mathijs van der Beek deelt, moeten compleet en juist te zijn. Klant dient bij het aangaan van de Overeenkomst de juiste, actuele en volledige (adres)gegevens te verschaffen welke aan Klant worden gevraagd tijdens het registratieproces. Klant dient wijzigingen in deze (adres)gegevens, informatie en bescheiden zo spoedig mogelijk via de website https://mathijsvanderbeek.nl/contact/ door te geven.
Na een geslaagde betaling krijgt Klant een bevestiging van zijn bestelling per e-mail van Mathijs van der Beek. Heeft de Klant binnen 1 uur niets ontvangen? Dan dient deze eerst in zijn spammap te kijken. Zit daar ook niets in? Klant dient dan direct een e-mail naar info@mathijsvanderbeek.nl te sturen.

Verder krijgt Klant bij Online Producten:

  • Als dit zijn eerste bestelling bij Mathijs van der Beek is via zijn e-mailadres informatie hoe die in kan loggen toegestuurd. Heeft de Klant binnen 1 uur niets ontvangen? Dan dient deze eerst in zijn spammap te kijken. Zit daar ook niets in? Klant dient dan direct een e-mail naar info@mathijsvanderbeek.nl te sturen.
  • Als hij al eerder iets bij Mathijs van der Beek heeft besteld géén nieuwe inloggegevens. Klant kan inloggen met zijn eerder gekregen inloggegevens en heeft direct toegang tot zijn nieuwe aankoop. Mocht Klant deze gegevens niet meer weten, dan kan deze e-mailen naar info@mathijsvanderbeek.nl

10.5 Klant is onder elke omstandigheid verantwoordelijk voor het delen van complete en correcte informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Als Klant incomplete en/of incorrecte informatie, gegevens en bescheiden deelt met Mathijs van der Beek is Mathijs van der Beek hier onder alle omstandigheden niet verantwoordelijk voor. Dit komt volledig voor risico en rekening van de Klant. Mathijs van der Beek is nooit aansprakelijk voor mogelijke schade (van welke aard dan ook) die (deels/volledig) is veroorzaakt als Klant incomplete en/of incorrecte informatie, gegevens en bescheiden heeft gedeeld met Mathijs van der Beek en Mathijs van der Beek van deze incomplete en/of incorrecte informatie, gegevens en bescheiden is uitgegaan. Klant vrijwaart Mathijs van der Beek in deze kwestie(s) tegen alle aanspraken.

10.6 Klant is verantwoordelijk om al hetgeen te laten en doen wat redelijkerwijs wenselijk en nodig is om een tijdige en correcte uitvoering van de Overeenkomst mogelijk te maken. Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de Overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Mathijs van der Beek. Dit omvat alle informatie, gegevens en bescheiden waarvan Mathijs van der Beek aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs hoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst.

10.7 De uitvoeringstermijn vangt voor bepaalde overeenkomsten (zoals wat betreft de op maat gemaakte Healing of Coaching) niet eerder aan dan nadat de Klant de benodigde medewerking heeft verleend en bijvoorbeeld de nodige informatie, gegevens en/of bescheiden aan Mathijs van der Beek heeft gegeven.

10.8 De Klant moet ervoor zorgen dat Mathijs van der Beek op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de Overeenkomst, bijvoorbeeld bij de grote en kleine Oerlicht Bol en Oerlicht Piramide. Als de Klant niet tijdig zijn medewerking verleent (en bijvoorbeeld niet tijdig de gevraagd/noodzakelijke informatie deelt), is Mathijs van der Beek is niet aansprakelijk voor vertraging.

10.9 Voor de uitvoering van de Overeenkomst kunnen van de Klant medewerking en benodigde informatie, gegevens en bescheiden noodzakelijk zijn. Als de Klant deze medewerking en/of benodigde informatie, gegevens of bescheiden niet, niet behoorlijk en/of niet tijdig aan Mathijs van der Beek levert, heeft Mathijs van der Beek het recht om de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortkomende extra kosten volgens de dan hanteerbare tarieven bij de Klant in rekening te brengen.

10.10 De exacte tijdstermijn waarbinnen Klant de benodigde informatie, gegevens of bescheiden dient aan te leveren aan Mathijs van der Beek worden schriftelijk digitaal gecommuniceerd op de website van Mathijs van der Beek en/of per e-mail. Voor de grote en kleine Oerlicht Bol en Oerlicht Piramide dienen de gevraagde gegevens, informatie en/of bescheiden bijvoorbeeld uiterlijk binnen 3 maanden na betaling te worden verstrekt door de Klant aan Mathijs van der Beek. Als het tijdsbestek is verstreken is het niet meer mogelijk om de desbetreffende bestelling (zoals een grote of kleine Oerlicht bol en Oerlicht Piramide) te ontvangen en een hetgeen is besteld (zoals een op maat gemaakte Coaching of Healingsessie) in te plannen en te ontvangen.

10.11 Indien Klant een persoonlijke op maat gemaakte afspraak (zoals een individuele Coaching of individuele Healing) met Mathijs van der Beek wil verplaatsen, kan dit eenmalig en uiterlijk 48 uur voordat de afspraak gepland stond. Hierna vervalt het recht om nogmaals een andere afspraak in te plannen en bestaan er geen mogelijkheden meer voor het verplaatsen van een afspraak.

10.12 De Klant is verantwoordelijk voor zijn aanwezigheid en betrokkenheid op een afgesproken tijdstip zoals bij een Evenement of persoonlijke afspraak, bijvoorbeeld wanneer de Coaching wordt gegeven. In het geval een Klant niet aanwezig kan zijn op het afgesproken tijdstip zoals van een Evenement wordt geen geld terug geven. Dit geldt ook als de Klant afwezig is vanwege initieel niet voorziene omstandigheden /onvoorziene omstandigheden en overmacht van zichzelf en derden zoals zorg voor kinderen, ziekte, een bruiloft, feest, verjaardag, emotionele of psychische problemen, een ongeval, een sterfgeval of begrafenis /crematie. Dit geldt ook als een Klant per ongeluk het afgesproken tijdstip is vergeten.

Artikel 11 – Rechten en plichten van de Donateur

11.1 Het herroepingsrecht, de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, is niet van toepassing op donaties en/ of giften.

11.2 Een schenking is in bepaalde gevallen (conform 7:184 BW) vernietigbaar. Mathijs van der Beek is in overige gevallen niet verplicht tot restitutie en kan naar eigen goeddunken verzoeken om restituties van donaties afwijzen. Het verzoek dient uiterlijk zeven dagen na de datum van donatie Mathijs van der Beek te hebben bereikt via het e-mailadres info@mathijsvanderbeek.nl De Donateur vermeldt in het teruggave-verzoek de datum en het bedrag van de donatie en de gebruikte betaalwijze.

11.3 De Donateur kan aan een donatie geen rechten ontlenen.

11.4 Om een donatie te kunnen doen dient de Donateur de minimale leeftijd van 18 jaar te hebben bereikt.

11.5 De Donateur is verplicht om diens naam en identiteit correct op te geven.

11.6 De Donateur zal de donatie verrichten met middelen waarover Donateur mag beschikken en zeggenschap heeft.

Artikel 12 – Intellectueel eigendom

12.1 Alle intellectuele – en industriële eigendomsrechten met betrekking tot de Online Producten, Evenementen en Diensten en met betrekking tot alles wat Mathijs van der Beek ontwikkelt, vervaardigt of verstrekt, (hieronder inbegrepen: geschriften, video’s, afbeeldingen/ontwerpen, tekeningen die Mathijs van der Beek heeft gemaakt, offertes, dragers met gegevens of andere informatie), komen uitsluitend toe aan Mathijs van der Beek, tenzij anders is afgesproken. De geleverde informatie van Mathijs van der Beek die door hem is gemaakt valt onder auteursrecht.

12.2 Het is de Klant niet toegestaan om enige aanduiding over merken, handelsnamen, auteursrechten of andere rechten van intellectuele of industriële eigendom te verwijderen of te wijzigen.

12.3 De Klant heeft alleen het recht om de verkregen informatie te gebruiken voor zichzelf. Het is de Klant uitdrukkelijk niet toegestaan om het Online Product, (Ticket tot een) Evenement en de Dienst of een gedeelte daarvan te kopiëren, te reproduceren of op andere wijze te verveelvoudigen, te vertalen, aan te passen, na te maken, te wijzigen, te reconstrueren, met anderen te delen of te verkopen.

12.4 Niets uit het Evenement, Online Product of de Dienst mag door middel van elektronische of andere middelen, met inbegrip van automatische informatiesystemen, worden gereproduceerd en/of openbaar worden gemaakt (bijvoorbeeld op websites of in bedrijfsactiviteiten zoals cursussen, workshops of consulten) zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Mathijs van der Beek.

12.5 Uit deze Algemene Voorwaarden vloeien verplichtingen voor. Als de Klant zijn verplichtingen richting Mathijs van der Beek die voortvloeien uit deze Algemene voorwaarden niet nakomt of onrechtmatig handelt richting Mathijs van der Beek(en bijvoorbeeld inbreuk maakt op de IE- rechten van Mathijs van der Beek), dan is Mathijs van der Beek gerechtigd om de Overeenkomst met de Klant te ontbinden. De Klant dient alle schade aan Mathijs van der Beek te vergoeden die Mathijs van der Beek daaronder lijdt. Onder schade valt onder meer omzetverlies.

12.6 Klant verkrijgt, voor zover noodzakelijk voor gebruikmaking van het Online Product, Evenement en de Diensten, een niet-overdraagbaar en niet-exclusief gebruiksrecht met betrekking tot deze intellectuele eigendomsrechten.

12.7 Mathijs van der Beek is verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.

Artikel 13 – Geheimhouding

13.1 De Klant houdt iedere informatie in welke vorm dan ook die hij ontvangt van Mathijs van der Beek geheim. De Klant zal zijn inloggegevens strikt persoonlijk en geheim houden. De Klant is zelf verantwoordelijk voor zijn inloggegevens en dient deze op een veilige plaats te bewaren.

13.2 Hetzelfde geldt voor alle andere informatie van Mathijs van der Beek waarvan Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Mathijs van der Beek schade kan berokkenen.

13.3 De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheim houdt.

13.4 De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

  • die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant.
  • die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht.

13.5 De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht voor de Klant geldt ook nadat de overeenkomst tussen partijen is geëindigd.

13.6 Mathijs van der Beek respecteert de privacy van Klant. Mathijs van der Beek zal de persoonsgegevens van de Klant verwerken met de geldende privacyregelgeving en met Privacyverklaring die op de website van Mathijs van der Beek te vinden is via https://mathijsvanderbeek.nl/gegevens-verwerking-bij-mathijs-van-der-beek/ zodat er kan worden deelgenomen aan het Online Product, Evenement of de Dienst. Mathijs van der Beek zal in geen geval Klantgegevens aan derden verstrekken. Klant stemt in met deze verwerking van persoonsgegevens.

13.7 Mathijs van der Beek houdt de gegevens die hij van de Klant krijgt geheim, tenzij een wettelijke bepaling Mathijs van der Beek verplicht om deze te delen.

Artikel 14 – Controle en klachten

14.1 De Klant heeft een onderzoeksplicht. De Klant dient het geleverde Online Product meteen (en uiterlijk binnen 14 dagen na levering) te activeren en nauwkeurig te keuren. De Klant dient hetgeen is geleverd zoals een Ticket voor een Evenement of verleende Dienst meteen na levering nauwkeurig te keuren.

14.2 Beantwoordt een Dienst, geleverd (Ticket tot een) Evenement of Online Product niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten en zijn hier klachten over, dan moet de Klant Mathijs van der Beek daarvan per e-mail (info@mathijsvanderbeek.nl) op de hoogte stellen binnen de klachttermijn.

De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Mathijs van der Beek hierop gepast kan reageren.

De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een Overeenkomst tussen Klant en Mathijs van der Beek.

Mocht er een probleem zijn met een digitaal bestand of digitale dienst dan heeft Klant de plicht om te onderzoeken of het probleem aan de digitale omgeving van de Klant ligt; Mathijs van der Beek kan dit mogelijk willen onderzoeken. Indien Klant niet meewerkt aan het onderzoek, moet Klant bewijzen dat het probleem niet aan de digitale omgeving van de Klant ligt.

14.3 Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Mathijs van der Beek andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

14.4 De Klant geeft Mathijs van der Beek de kans om de gegrondheid van een klacht te onderzoeken. Als een klacht door Mathijs van der Beek terecht wordt bevonden geeft Klant Mathijs van der Beek de mogelijkheid om herstelwerkzaamheden uit te voeren. Mathijs van der Beek is niet aansprakelijk voor de hierdoor geleden schade.

14.5 Als de Klant na het verstrijken van de klachttermijn nog aanvullingen of wijzigingen wil naar aanleiding van de geleverde Dienst, het Online Product of Evenement, dan heeft Mathijs van der Beek het recht om hier kosten voor in rekening te brengen bij de Klant.

14.6 Als de bovengenoemde klachttermijn voorbij is, wordt ervan uit gegaan dat Klant helemaal akkoord is met de uitgevoerde Diensten, het geleverde Evenement of Online Product.

Artikel 15 – Aansprakelijkheid

15.1 De Klant dient bij persoonlijke klachten ook een arts raad te plegen. De begeleiding en het aanbod van Mathijs van der Beek kan reguliere zorg niet vervangen. De begeleiding en het aanbod van Mathijs van der Beek moet worden gezien als een aanvulling op de reguliere zorg en kan uitkomst bieden in gevallen waar reguliere zorg vastloopt.

15.2 Alle door Mathijs van der Beek gegeven adviezen, kennis, informatie en mededelingen worden door Mathijs van der Beek verstrekt bij wijze van niet bindende informatie. Er kunnen hier geen rechten aan worden ontleend. Mathijs van der Beek verleent daarbij geen enkele garantie. Klant is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en handelingen, ook indien deze (deels/volledig) gebaseerd zijn op advies, kennis, informatie en mededelingen van Mathijs van der Beek.

15.3 Het gebruik van Diensten en Online Producten door de Klant en deelname van de Klant aan Evenementen is op eigen risico. Mathijs van der Beek is nooit aansprakelijk voor de gevolgen van het gebruik van Diensten, Online Producten en/of deelname aan Evenementen. Mathijs van der Beek biedt geen garantie dat de Diensten, Online Producten en Evenementen het gewenste resultaat opleveren.

15.4 Voor enige directe of indirecte schade, in welke vorm en uit welke hoofde dan ook, voortvloeiende uit informatieverstrekking en/of advisering door Mathijs van der Beek is Mathijs van der Beek niet aansprakelijk, tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid. Klant vrijwaart Mathijs van der Beek tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Mathijs van der Beek geleverde Online Producten, Evenementen en/of Diensten.

15.5 Mathijs van der Beek is nimmer aansprakelijk voor enige directe en indirecte schade van Klant of derden als gevolg van het gebruiken of niet-gebruiken van de Online Producten, Diensten of deelname aan Evenementen, waaronder maar niet beperkt tot gevolgschade, fluctuaties in omzet, gemiste inkomsten, gemiste omzet, gederfde winst, reputatieschade, letselschade, psychische problemen, gezondheidsklachten, ziekte, verlies van gegevens en immateriële schade.

15.6 Als sprake is van enige aansprakelijkheid op welke grond dan ook van Mathijs van der Beek ten opzichte van Klant, dan is deze schade per gebeurtenis uitsluitend beperkt tot directe schade die voortvloeit uit opzettelijk of grof nalatig handelen of bewuste roekeloosheid door Mathijs van der Beek, maar altijd tot een maximumbedrag van het factuurbedrag van de Overeenkomst. Een samenhangende reeks gebeurtenissen geldt als één gebeurtenis.

15.7 Alle e-mails en afbeeldingen, foto’s, kleuren, video’s, tekeningen, omschrijvingen op de website van Mathijs van der Beek zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

15.8 De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Mathijs van der Beek per email (info@mathijsvanderbeek.nl). Aansprakelijkheid aan de kant van Mathijs van der Beek ontstaat enkel als Klant binnen de klachttermijn (genoemd in het artikel 14.2) per e-mail een ingebrekestelling heeft gestuurd naar info@mathijsvanderbeek.nl waarin helder de tekortkoming van Mathijs van der Beek is omschreven en waarin Mathijs van der Beek wordt verzocht binnen een redelijke termijn desbetreffende tekortkoming te herstellen en Mathijs van der Beek aan deze ingebrekestelling geen gehoor heeft gegeven. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Mathijs van der Beek ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 16 – Ontbinding van de Overeenkomst en opschorting

16.1 Klant mag de Overeenkomst ontbinden wanneer Mathijs van der Beek toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.

16.2 Is de nakoming van de verplichtingen door Mathijs van der Beek nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Mathijs van der Beek in verzuim is.

16.3 Mathijs van der Beek mag de Overeenkomst met de Klant ontbinden of het nakomen van zijn verplichtingen opschorten als:

  • Mathijs van der Beek na het sluiten van de Overeenkomst kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
  • De Klant financiële problemen heeft waarbij een risico bestaat dat Mathijs van der Beek geen vergoeding ontvangt (zoals bij een faillissement en surseance van betaling). Mathijs van der Beek heeft het recht om per direct de Overeenkomst te ontbinden.
  • De Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet op tijd, niet helemaal of niet nakomt.

Artikel 17 – Overmacht

17.1 In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Mathijs van der Beek door de Klant niet aan Mathijs van der Beek kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. Mathijs van der Beek is niet gehouden tot het nakomen van één of meer verplichtingen indien hij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht.

17.2 Onder een overmachtssituatie in lid 1 valt onder meer ook:
a) bedrijfsstoringen zoals een wanprestatie of overmacht/een tekortkoming van toeleveranciers, bezorgers of anderen, zoals externe hosting providers van Mathijs van der Beek
b) elektriciteitsstoring
c) storing van internet, computer, datanetwerk- of telecommunicatievoorzieningen zoals een e-mail storing
d) belemmeringen als gevolg van de door Klant benutte hard- en software of de door deze gebruikte technische infrastructuur
e) ongeval, persoonlijke (familie)omstandigheden of ziekte van personeel
f) (werk)stakingen, werkonderbrekingen
g) vervoersproblemen
h) weersomstandigheden, natuurrampen, brand
i) diefstal, (cyber)crime (inclusief computervredebreuk (inclusief hackaanvallen), DDoS aanvallen en andere cyberaanvallen), (cyber)vandalisme, computervirussen
j)een noodtoestand zoals terrorisme of (burger)oorlog
k) overheidsmaatregelen
l) pandemie of epidemie
m) door Mathijs van der Beek onvoorziene problemen en elke andere omstandigheid die niet uitsluitend van de wil van Mathijs van der Beek afhankelijk is

17.3 Indien Mathijs van der Beek door beperkingen of belemmeringen of andere vormen van overmacht verhinderd is de Overeenkomst na te komen, is hij gerechtigd de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten. De Klant heeft in dat geval geen recht op vergoeding van schade, kosten of rente.

17.4 Wanneer zicht een overmachtsituatie voordoet waardoor Mathijs van der Beek één of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Mathijs van der Beek deze wel kan nakomen.

17.5 Wanneer de overmachtsituatie langer dan zestig (60) dagen heeft geduurd, heeft Klant het recht om de Overeenkomst door schriftelijke ontbinding per e-mail de Overeenkomst te beëindigen zonder dat Mathijs van der Beek tot enige vergoeding van kosten of schade is gehouden.

Artikel 18 – Wijziging Overeenkomst

Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten Overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Mathijs van der Beek met wederzijdse instemming de Overeenkomst aanpassen.

Artikel 19 – Toepasselijk recht

19.1 Op deze Algemene Voorwaarden en iedere onderliggende Overeenkomst tussen Klant en Mathijs van der Beek is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

19.2 Eventuele geschillen in verband met of voortvloeiend uit een Overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam.

Deze Algemene Voorwaarden treden in werking vanaf 21 oktober 2024.

Klik hier om de algemene voorwaarden en bijlage I te downloaden.